Εργοθεραπεία
ΠΩΣ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΩ;
Αφού τσεκάρετε μερικές από τις ενδείξεις που μπορεί να εμφανίζει το παιδί σας, σημειώστε τους προβληματισμούς σας και καλέστε μας στο τηλ. 211-4090184, για να κλείσετε ένα ραντεβού και να συζητήσουμε από κοντά τις ανησυχίες σας κάνοντας ένα σύντομο τεστ εργοθεραπείας, το οποίο θα διαρκέσει 15-20 λεπτά με το παιδί παρέχοντας μας μια συνοπτική εικόνα σχετικά με τις κινητικές δεξιότητες, τη λεπτή κινητικότητα, την αισθητηριακή επεξεργασία, καθώς και τις συναισθηματικές του δεξιότητες. Έτσι αν εντοπιστούν αξιόλογα στοιχεία ανησυχίας προχωράμε στο επόμενο βήμα της αξιολόγησης.
Μια εργοθεραπευτική αξιολόγηση περιλαμβάνει:
Αυτή η διαδικασία μπορεί να διαρκέσει 45 έως 90 λεπτά για να ολοκληρωθεί. Μετά την αξιολόγηση, ο εργοθεραπευτής θα συζητήσει τα ευρήματα με τον γονέα και θα λάβει γραπτή έκθεση εντός λίγων ημερών, όπου θα παρουσιάζονται αναλυτικά τα αποτελέσματα των διαγνωστικών τεστ και οι συστάσεις. Η αξιολόγηση αυτή θα παρέχει πληροφορίες που οι γονείς και ο θεραπευτής θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να καθορίσουν το ιδανικό πρόγραμμα θεραπείας του παιδιού.
Άλλες αξιολογήσεις από θεραπευτές υγείας, (αναπτυξιολόγο, λογοθεραπευτή, εργοθεραπευτή, φυσικοθεραπευτή κ.α.) γίνονται δεκτές εφόσον βρίσκονται σε ισχύ εντός 12 μηνών.
Η θεραπεία είναι πολύ διαφορετική για κάθε παιδί. Στα παιδιά προσχολικής ηλικίας, γίνεται μέσα από το παιχνίδι σε στρώματα, μπάλες, τοίχο αναρρίχησης κ.α. Ενώ ένα πιο δομημένο πρόγραμμα συστήνεται για παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας. Συνήθως προτείνεται πρόγραμμα 2 συνεδρίων την εβδομάδα, με διάρκεια 30 με 45 λεπτά αναλόγως της διάγνωσης και της ηλικίας του παιδιού.
Η ολοκλήρωση της θεραπείας εξαρτάται από πολλούς παράγοντες:
ΣΤΟΧΟΣ
Ο στόχος της εργοθεραπείας είναι να αποκατασταθεί η μέγιστη λειτουργικότητα του παιδιού στις καθημερινές δραστηριότητες. Η εργοθεραπεία στα παιδιά περιλαμβάνει το παιχνίδι, τη μάθηση και την κοινωνικοποίηση.
Ενδείξεις που δείχνουν ένα παιδί ο, τι μπορεί να χρειάζεται αξιολόγηση/θεραπεία από Εργοθεραπευτή:
Μήπως το παιδί σας έχει;
Έλλειψη συντονισμού (αδρής/λεπτής κινητικότητας)
Ασυνήθιστη φόβο της κίνησης/ύψη
Ποθεί υπερβολικά ένα επικίνδυνο παιχνίδι το οποίο μπορεί να εμφανίζει έλλειψη ευαισθητοποίησης σε θέματα ασφάλειας
Ασυνήθιστη αποφυγή της αφής, βρώμικο παιχνίδι πχ να λερωθεί με μπογιές
Δυσκολία στην χρήση των άνω άκρων
Δυσγραφία/αργή γραφή
Δυσκολία σε δραστηριότητες αυτοεξυπηρέτησης, όπως, να βουρτσίσει τα δόντια, να χτενίσει τα μαλλιά, να κουμπώσει ένα κουμπί σε ένα πουκάμισο, να δέσει τα κορδόνια, να χρησιμοποιήσει αντικείμενα όπως ένα κουτάλι, ένα πιρούνι κ.α.
Δυσκολία να χρησιμοποιήσει και τα δύο του χέρια σε μια εργασία που το απαιτεί.